Sonbahar ve kış aylarında sağlıklı kalmak için 7 ipucu

Havaların soğumasıyla birlikte birkaç kıymetli noktaya dikkat ederek sıhhatinizi koruyabilirsiniz. Sonbahar ve kış aylarında bilhassa vitamin ve mineral içeriği yüksek besinlerin tüketilmesi değerlidir, zira bu hususlar soğuk havalarda beden direncini artırır. Bunun en kolay tahlili meyve ve zerzevat yiyerek bağışıklık sistemini güçlendirmektir.

Vücudun bu periyotta ve yılın geri kalanında kâfi sıvı alımına gereksinimi olduğu için sıvı alımına da bilhassa dikkat edilmesi gerekir. Günde yaklaşık 2-2,5 litre sıvı içmeye çalışın. Bu tercihen su yahut meyve suyu yahut bitki çayı olmalıdır.

Kış aylarında beden daha az vitamin aldığından, bağışıklık sistemini güçlendirmek ve virüslere karşı korunmak için yanlışsız ölçüde vitamin almak çok değerlidir. Bu periyotta en çok C, B12 ve D vitaminlerinin tüketimi/takviyesi önerilir.

Oluşabilecek makus hava şartlarına karşın pak havada daha fazla vakit geçirmeye çalışın ve idman yapmayı unutmayın. Havalar açık hava aktivitelerine müsaade vermiyorsa konutta de antrenman yapabilirsiniz. Harekete ek olarak, dinlenmeye de vakit ayırın.

Bu tavsiyeler haricinde aşağıdaki ipuçlarını uygulayarak sonbahar ve kış aylarını sağlıklı bir halde geçirebilirsiniz.

1. Bağışıklık sisteminizi güçlendirin

Soğuk havaların gelmesiyle vitamin ve minerallerin rolü giderek daha fazla ehemmiyet kazanır. Gerekli tüm unsurları almanın en kolay yolu, her gün tüm renklerdeki meyve ve zerzevatları mümkün olduğunca çok yemektir.

Beyaz zerzevat ve meyveler, bağışıklığı güçlendirme, kalp güçlendirme, mide ve bağırsak sistemini muhafaza ve kolesterolü düşürme alanında büyük değer taşır.

Sarı olanlar kolesterolü düşürmenin ve kalbi güçlendirmenin yanı sıra eklemlerin sağlıklı olmasından, gözlerin korunmasından ve kanserin önlenmesinden de sorumludur.

Kırmızılar, kalp güçlendirme, hücre gençleştirme, sağlıklı tansiyon kıymetlerini müdafaa, cildi muhafaza ve kanseri tedbire üzerinde yararlı bir tesire sahiptir.

Morlar, sağlıklı tansiyon, kalp güçlendirme ve hücre yenilenmesinin yanı sıra hafızayı geliştirmeye ve üriner sistemi müdafaaya yardımcı olur.

Yeşil olanlar kanseri önlemeye yardımcı olur, bağışıklık sistemini güçlendirir, mide ve gözleri, ayrıyeten kemikleri korur.

2. Kâfi vitamin ve mineral alın

Güneş ışığının giderek azalmasıyla, D vitamini desteği orantılı olarak daha değerli hale gelir. Tıpkı vakitte çinko, selenyum ve yüksek kaliteli probiyotiklerle de desteklenebilen C vitamini, tüm yıl boyunca sıhhati korumak için faydalı ve gereklidir.

3. Sağlıklı beslenin

Sağlıklı beslenmek, sevdiğiniz tüm yemeklerden vazgeçmeniz gerektiği manasına gelmez. Biraz araştırma ve ustalıkla, gönül rahatlığıyla ve pişmanlık duymadan yiyebileceğiniz neredeyse tüm favori lezzetlerinizin daha yararlı bir muadilini bulabilirsiniz. Fakat o vakit bile, yalnızca ölçülü olarak tüketmeye dikkat edin.

Önemli olan besin kalitesidir. Çikolata istiyorsanız, mümkünse şekersiz, yüksek kakao içeriğine sahip bir çikolata seçin. Meyve suyu içmek isterseniz, meyve ve zerzevatları karıştırıp kendiniz yapın.

En büyük düşmanlar olarak görülen cipslerin bile özgürce yiyebileceğiniz bir alternatifi var. Bunun için pancar, havuç, kereviz, turp, balkabağı yahut patlıcanı ince dilimler halinde kesmeniz kâfi. Yağsız fırında pişirirseniz, çıtır çıtır lezzet elde edebilirsiniz.

4. Yemekleri kendiniz pişirin

Hava nedeniyle meskende daha fazla zaman geçirirken boş vaktinizi etkin olarak, örneğin kendiniz için yemek pişirerek yahut gerekirse yemek yapmayı öğrenerek geçirebilirsiniz.

Yemeklerinizi meskende yaparak fast food üzere sıhhatsiz yeme alışkanlıklarından uzak kalırken tıpkı vakitte şeker ve tuz üzere ziyanlı unsurların de ölçüsünü ayarlayabilirsiniz.

5. Hareket etmeyi bırakmayın

Havalar biraz daha soğuyunca bunun dışarı çıkmamak için bir sebep olduğunu düşünebilirsiniz. Lakin, sıhhatin anahtarlarından biri tertipli hareket etmektir. Küçük bir koşu yahut tertipli tempolu yürüyüşler sıhhatinizi büyük oranda güzelleştirebilir.

Spor salonunda yahut meskende idman yapmayı seçenler için soğuk havalar kas inşa etmek için en âlâ vakittir.

6. Konutunuzda çevresel toksinleri azaltın

Kimyasalların ve çeşitli çevresel toksinlerin kullanımını bırakmaya yahut en azından azaltmaya çalışın. Bedeninize uyguladığınız eserlerin bileşimine ve çamaşırlarınızı ne ile yıkadığınıza dikkat edin. Mümkünse, her şeyden arınmış doğal içeriklerden yapılmış eserleri seçin. Bu sayede hormon dengenizin sıhhatine ve bağışıklık sisteminizin düzgün çalışmasına katkı sağlayabilirsiniz.

7. Gerilim idaresi ve uyku

Doğru beslenme ve antrenmanla sıhhatinizi artırırken, gerilim idaresi ve uykulya sonucun daha da eksiksiz olmasını sağlayabilirsiniz. Çeşitli gevşeme teknikleri bu bahiste size yardımcı olabilir, fakat size en uygun usulü bulmak kıymetlidir.

Buna ek olarak, yanlışsız ölçüde uyku sıhhatinizi dayanaklar. Zira uyku beden, beyin, bağışıklık sistemi, hücreler ve son olarak da ruh sıhhati için değerlidir. Uzmanlar giderek artan bir biçimde yetersiz uykuyu obezite için yeni bir risk faktörü olarak belirtiyorlar. Her gece 7 ila 9 saat uyuyun.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

pendik escort
Asyabahis
bahsegel giriş
bahsegel giriş
betmarlo giriş
casibom giriş
jojobet
lidyabet giriş
lidyabet
betmoon
betnano
asyabahis
bahigo
bahigo
bahigo
bahiscom
bahiscom
belugabahis
belugabahis
betcup
betpark
betroad
bets10
bettilt
betvole
casibom
casinomaxi
casinoper
cratosslot
dinamobet
dinamobet
dinamobet
goldenbahis
grandpashabet
holiganbet
hovardabet
imajbet
interbahis
jojobet
limanbet
limanbet
makrobet
mariobet
mariobet
mariobet
matbet
meritking
mobilbahis
mostbet
nakitbahis
ngsbahis
redwin
redwin giriş
vdcasino
venüsbet
grandpashabet
supertotobet giriş
tipobet giriş
vdcasino giriş
betcup giriş
sekabet giriş
romabet
romabet
sahabet
savoybet
savoybet
savoybetting
tipobet
tulipbet
ngsbahis
ngsbahis
onwin
onwin
onwin
onwin
paribahis
paribahis
paribahis
perabet
perabet
perabet
piabet
pinup
pulibet
redwin
1xbet
sahabet
sekabet
setrabet
slotbar
superbahis
timebet
tipobet
tipobet
tumbet
vdcasino
vevobahis
Abdulla62630105
asyabahis
betcup
betorspin
betpark
betpark
betpas
betpas
betper
betper
betsat
betvole
casinovale
dinamobet
dumanbet
elexbet
elitbahis
extrabet
extrabet
favoribahis
gobahis
goldenbahis
avcılar escort
esenyurt escort
bahçeşehir escort
beylikdüzü escort
bakırköy escort
halkalı escort
şirinevler escort
şişli escort
istanbul escort
esenyurt escort
avcılar escort
tarafbet
betist giriş
showbet
xslot giriş
favorislot
barn festival
pragmatic slot oyunları
radissonbet
egt oyna
betmarlo
floating dragon oyna
bonus hunt" rel="dofollow">bonus hunt">bonus hunt
aresbet
tombala oyna
wild wild riches oyna
betibom
dog house megaways
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
wild west gold oyna
markaj giriş
trwin giriş
altıncasino
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
sugar rush oyna
hiperwin
sweet bonanza oyna
diyarbet
diyarbet
mrbahis
favorislot
markaj giriş
trwin
big bass bonanza oyna
gates of olympus oyna
egt oyna
favorislot
markaj giriş
trwin
betingo
bahisbudur
casi pol
casipol giriş
casipol giriş
casipol
casipol
romabet
mrbahis
casipol şikayetvar
casipol giriş
casipol twitter
casipol şikayet
casipol
casipol güncel giriş
casipol güncel
casipol giriş
casipol girişi
Betmarino
Maltcasino
Noktabet
Pokerklas
Klasbahis
Betingo
Avrupabet
Betcio
Pashagaming
Pusulabet
Betexper
Betsmove
Slotbar
Betnano
Galabet
Betexper
Cratossporting
Dumanbet
Elexbet
Favorislot
Gebze Escort
pendik escort
gorabet
hilbet
hilbet
ikimisli
ikimisli
interbahis
jasminbet
klasbahis
klasbahis
kordonbet
kralbet
kralbet
ligobet
limanbet
limanbet
mariobet
markajbet
marsbahis giriş
matadorbet
matadorbet
meritking
milanobet
milanobet
milosbet
milosbet
mostbet
mostbet
mrbahis
mrbahis
neyine
noktabet
norabahis
oleybet
onbahis
orisbet
xslot
superbetin
tarafbet giriş
tulipbet giriş
padisahbet
padişahbet
palacebet
palacebet
perabet
perabet
pinup
pokerbeta
polobet
polobet
pusulabet
pusulabet