Nar tüketmeniz için 7 değerli neden

Sonbahar ile kış mevsiminin en sevilen meyvelerinden olan nar, market ve pazarların tezgahlarını renklendirmeye devam ediyor. Nar A vitamini, birtakım B vitaminleri (B1, B2, B6), C vitamini, E vitamini ve folik asit üzere pek çok vitamin içermesinin yanı sıra potasyum, magnezyum, sodyum, kalsiyum, çinko ve demir üzere minerallerden de güçlü bir meyve. Ayrıyeten içeriğinde bulunan bol ölçüdeki polifenol sayesinde antioksidan içeriği en yüksek besinler ortasında yer alıyor.

Yapılan çalışmalarda; meyve olarak yenilen narın meyve suyu halinde tüketilmesine oranla 20 kat daha yüksek oranda antioksidan tesir sağladığı ortaya konmuş. Buna narın çekirdeğiyle birlikte tüketilmesinin tesiri olduğu düşünülüyor. Orta uzunluk bir narın ortalama yükü 350-400 gram oluyor ve yaklaşık 1 su bardağı nar adedine denk geliyor.

Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuba Sungur, bir porsiyon narın 100 gram ve yaklaşık 80 kalori olduğunu belirterek, “Sağlığımız üzerindeki tesirlerinden faydalanmak için her gün bir porsiyon nar tanelerini çekirdekleriyle birlikte tüketebilirsiniz. Lakin diyabet hastası iseniz narı daha az ve denetimli tüketmeniz gerekir” diyor.

Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuba Sungur, nar tüketmeniz için 7 değerli nedeni anlattı; değerli teklifler ve ikazlarda bulundu.

Sungur’un açıklamaları şöyle:

EKLEM AĞRILARINA DÜZGÜN GELİYOR

Yüksek antioksidan içeriğiyle bedende kronik inflamasyonu önleyebiliyor ve bedendeki iltihabın azalmasına dayanak veriyor. Bu tesirleri sayesinde eklem ağrılarının hafiflemesine ve artrit üzere eklem hastalıklarının tedavisine katkı sağlıyor.

DAMARLARI KORUYOR

Yapılan çalışmalara nazaran; antioksidan kapasitesi yüksek olan nar suyu LDL (kötü huylu) kolesterolü düşürebiliyor ve trombosit aktivasyonunu azaltarak aterosklerozun (damar sertliği) önlenmesine yardımcı oluyor.

CİLTTE KIRIŞIKLARI GECİKTİREBİLİYOR

Yaş ilerledikçe bedende antioksidan üretimi yavaşlıyor. Bedende antioksidanın azalması da ciltte kırışıklıklara ve süratli yaşlanmaya sebep oluyor. Nar içerdiği varlıklı antioksidanlar sayesinde ciltte kırışık oluşumunu geciktirerek yaşlanmanın tesirlerini azaltıyor. Narın çekirdeğinde bulunan punisik asit de (omega 3 yağ asidi) cildin nem kaybının azalmasına yardımcı olarak yaşlanmanın tesirini yavaşlatıyor.

KAN ŞEKERİNİ DENGELEMEYE YARDIMCI OLUYOR

Posa, kan şekerini düzenlemeye dayanak olan değerli etkenlerden biri. Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuba Sungur, “Nar çekirdeği içerdiği güçlü lif sayesinde kan şekerinin dengelenmesine yardımcı oluyor.’’ diyor.

TÜMÖRE KARŞI TESİRLİ OLABİLİYOR

Narın içerdiği varlıklı antioksidanlar bedeni hastalıklara karşı daha dirençli hale getiriyor. Kansere karşı esirgeyici tesir gösteriyor ve oluşan kanser hücrelerinin çoğalmasının önlenmesine takviye veriyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuba Sungur, “Özellikle nar suyu tüketiminin prostat ve kolon kanserini önleyici tesirleri olduğu çalışmalarla gösterilmiştir.” diyor.

HAFIZAYI GÜÇLENDİRİYOR

Narın içeriğindeki antioksidan bileşenlerin ve bilhassa çekirdeğinde bulunan esansiyel bir yağ asidi olan punisik asidin hafızayı güçlendirmek üzere kıymetli bir fonksiyonu var. Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuba Sungur, “Bu tesiri nedeniyle narın Alzheimer tedavisinde kıymetli bir rol oynayacağı düşünülüyor.” diyor.

KABIZLIĞA DÜZGÜN GELİYOR

Yetersiz lif alımı kabızlığın en sık karşılaşılan nedenlerinden biri. Lif oranı hayli yüksek olan nar kabızlığa uygun geliyor. Yalnızca narı yemek değil, nar suyu içmek de kabızlığın giderilmesine ve önlenmesine yardımcı oluyor. Fakat çok fazla nar tüketmenin de gereğinden fazla lif alımına yol açıp kabızlık yapabileceği de unutulmamalı.

NAR TÜKETİRKEN 5 KURALA DİKKAT!

  • Narın kabuğunda tanenler yer alıyor. Kabuklu presleme yoluyla elde edilen nar suyunun içeriğindeki tanenler sayesinde antioksidan özelliği daha fazla oluyor.
  • Antikanserojen ve antiinflamatuar özelliğinden faydalanmak için narı çekirdekleriyle birlikte tüketin.
  • Vitamin bedellerinin kaybolmaması için bilhassa nar suyunu bekletmeden için.
  • Nar, bilhassa antikogülan kümesi denilen (kan sulandırıcı) birtakım ilaçlarla etkileşimde oluyor. Hasebiyle kullandığınız ilaçların nar ile etkileşimi olup olmadığını kesinlikle doktorunuza danışın.
  • Diyabeti olanlar için porsiyon ölçüsü olağan bireylerden daha azdır. Diyabet hastalığınız varsa günde yaklaşık 1 çay bardağı nar tanesi tüketebilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

xxx