Havacılık ve uzay şirketi, NASA ile birlikte, Boeing mühendislerinin tespit ettiği iki yeni sorunun getirdiği riskleri ele almak için CST-100 Starliner uzay aracının Mürettebat Uçuş Testi tarihini bir kez daha ertelediğini duyurdu.
İlk sorun, uzay aracının paraşüt sistemi ile ilgili. Boeing, Starliner kapsülünü üç paraşüt yardımıyla Dünya’ya geri dönecek şekilde tasarladı. The New York Times’a göre şirket, üç paraşütten yalnızca ikisinin doğru şekilde açılması durumunda, sistemi kapsüle bağlayan hatların bazı bölümlerinin uzay aracının yükünü tolere etme kabiliyetine sahip olmadığını keşfetti. Kapsül, insan yolcuları gezegenimize geri taşıyacağından, şirketin güvenliklerini mümkün olduğunca sağlamak için uzay aracının her yönüne bakması gerekiyor. Boeing, başka bir fırlatma denemesi planlamadan önce başka bir paraşüt testi yapmayı planlıyor.
Boeing Starliner’ın ilk mürettebatlı ISS uçuşu teknik sorunlar nedeniyle ertelendi
Boeing, paraşüt sorununa ek olarak, yüzlerce metrelik kabloları sarmak için belirli bir yapışkan bant kullanımını da yeniden değerlendiriyor. Görünüşe göre, bant yanıcı olabilir, bu nedenle mühendisler, uzay aracının en büyük yangın riski taşıyan alanları için başka bir tür sargı kullanmayı düşünüyorlar.
Mürettebat Uçuş Testi, şirketin düzenli olarak astronotları ISS’ye taşımaya başlamak için aşması gereken son engel. NASA, SpaceX ile birlikte ticari ekip ortaklarından biri olarak Boeing’i seçti, ancak yıllar içinde benzerlerinin gerisinde kaldı. Starliner, mürettebatlı görevler için geçmek zorunda olduğu testler kapsamında geçmişte mürettebatsız uçuşları tamamlamıştı. Ancak SpaceX’in halihazırda 10 mürettebatlı uçuşu var ve ilki 2020’de gerçekleşiyor. 2011’deki son uzay mekiği fırlatılmasından bu yana astronotları ISS’ye götürmeye ve insanlı uzay uçuşunu Amerikan topraklarına geri getirmeye ek olarak, SpaceX ayrıca sivilleri uzaya uçurdu.